අද කතා කරන පින්තූරය මා මිත්ර රොහාන්ත අයියාගේ
පින්තූරයක්. ඔහුගේ කැමැත්ත මත සංස්කරණය කිරීම සඳහා මුල් සේයාරුව ලබා දීම සම්බන්ධව
ස්තූතිය පලකරන්න කැමතියි.
පින්තූරයක් ගත්තාම ඒක ගනිද්දීම සංස්කරණයන් කර හෝ
නොකර අපි අවසන් ප්රථිඵලය දැකිය යුතුයි. එය රාමුව සකස් කරද්දීම කරන්න පුළුවන්
දෙයක්. නමුත් ඒ වෙනුවෙන් දීර්ඝ කාලයක අභ්යාසයන් අවශ්ය වෙනවා. නමුත් ආධුනිකයෙකුට
ඒ දේ කරන්න වෙන්නේ පසුව. ඒ වෙනුවෙන් හොඳම රාමුව ඡායාරූපයට අරගෙන එන්න වෙනවා.
වැදගත්ම කාරණාව තමයි රාමුව සකස් කිරීම. කැමරා කෝණය නිවැරදිව අඩුම තරමේ විශාල
රාමුවක් අරන් ආවොත් ක්රොප් එකකින් වත් වැඩේ කරගන්න පුළුවන් වෙයි.
මෙහෙම ගද්දී අපි හිතන එකම අපි ඇහින් දැක්ක එකම
ගන්න එක කැමරාවේ හැකියාව එක්ක වෙනස් වෙනවා. ලාභ කැමරාවක් එක්ක ලොකු දෙයක් කරන්න
අමාරුයි. ඉතින් මම මේ කියන මගේ මිත්ර රොහාන්ත අයියටත් Dynamic Range එක හරස් වෙලා කියල හිතනවා. කොහොම වුනත් අවසාන ප්රථිඵලය
ලෙස ගෙනාව ඡායාරූපයෙන් වැඩක් ගන්න පුළුවන්. ඒක තීරණය වෙන්නේ අපි කරන සංස්කරණය
එක්ක. ඉතින් මම හිතුවා මේක මම දැක්ක විදිහට සංස්කරණය කරල පෙන්වන්න. කරන්න තියෙන්නේ
පොඩි පොඩි වැඩ ටිකක්. මීට වඩා වෙනස් ක්රම අනන්ත තියෙනවා. ඒ නිසා මේක වැරදියි කියල
කියන්නේ නැතිව ඒ ක්රමය කමෙන්ට් එකක් දාන්න.
ඔක්කොටම කලින් මුල් ඡායාරූපය පෙන්වන්න කැමතියි. මට මේක RAW ආකාරයේ ගොණුවක් විදිහට ගමයි ලැබුනේ. මම සංස්කරණය කරන්නේ මගේ තියෙන Laptop Screen එකෙන් නිසා අවසන් ඡායාරූප වල එලිය අඳුර ඔයාලට පේන විිහ වෙනස් වෙන්න පුළුවන්. ඒ නිසා තමන් සංස්කරණය කරන්න ගන්න Calibrate කරපු Monitor එකක් නම් වැඩේ සාර්ථකව කරගන්න පුළුවන්. මතක තියා ගන්න හැම සංස්කරණයක්ම තමන්ට ඇති කියල හිතෙන ප්රමාණයෙන් නවත්ත ගන්න. මේ මම කල ප්රමාණය.
මේ වගේ පින්තූරයකට පණ පොවන්න ක්රම ගොඩක් තියෙනවා. නමුත් මම මුලින් දැක්ක ක්රමය මේක.
මුලින්ම Camera Raw හරහා පින්තූරය විවෘත කරගෙන ඒකෙ මූලික සංස්කරණයක් කලා. විශේෂයෙන් Shadows, Highlights සහ Black, White වෙනස් කරන එක ප්රධාන වශයෙන්ම කලා. අතින් දේවල් නම් ඇසේ ප්රියතාවය මත තමයි වෙනස් කලේ.
මෙතැනින් මූලික සංස්කරණයක් කලාට පස්සේ Open Image කියන එක දෙන්න පුළුවන්. එතැනින් පස්සේ Adjustment Layer එකක් විදිහට Levels වෙනස් කරන්නයි මම හදන්නේ. Adjustment Layer එකක් භාවිතයේ වැදගත්කම වෙන්නේ අපිට වෙනමම ලේයරයක් විදිහට කල වෙනස්කම ලැබෙන නිසා Mask එකක් විදිහට අපිට කරන වෙනස්කම තියෙන ප්රමාණ පරාසයන් හා ත්රීව්රරතාව ආදිය වෙනස් කල හැකි වීම.
ඊට පස්සේ Adjustment Layer එකක් විදිහට කලු සුදු ඡායාරූපයක් බවට මේක පත් කරගන්න පුළුවන්. නමුත් මම මෙතැන භාවිතා කලේ Camera Raw Filter (Ctrl + shift + A or Filter--> Camera Raw filter) එක. එතැන Saturation අවම කලාම අපිට කලු සුදු පින්තූරයක් ලැබෙනවා. නැවතත් එතැන කලු සුදු අන්තරයේ වෙනස්කම් ටිකක් මේ පින්තූරයේ පෙන විදිහෙන් වෙනස් කරන්නේ අපිට හොඳ යැයි හැඟෙන ප්රමාණයට.
නැවතත් levels සඳහා Adjustment Layer එකක් භාවිතා කරල සුදු පැත්ත වැඩි කලා. මිනිසාගේ මුහුණට ලැබෙන ආලෝකය නවත්තන්න මිනිසා සහ මගේ අරමුණ වුන කරත්තය Mask එක භාවිතා කරල නැවත තිබුන තත්ත්වයේ තියාගත්තා. මේ වැඩේ කීප පාරක් කරල අපිට රාමුවේ එලිය අඳුර නිවාරදි පාලනයක තියා ගන්න පුළුවන්.
දැන් අපි ගාව යම් තාක් දුරකට සංස්කරණය වුන ඡායාරූපයක් තියෙනවා. ඊලඟට මම කරන්න හිතන්නේ මට අවශ්ය කොටස් ටික මතු කරගන්න විදිහක්. ඒ තමයි බර අදින දෙදෙනා කරත්ත පෙල හා කඩ පෙලේ සටහනක්. මේ වැඩේ කරන්න මම අලුත් ලේයර් එකක් අරන් ඒකට 50% ක් අලු පාටින් පුරව ගන්නවා. ඒ සඳහා Layer --> New -->Layer (Ctrl + Shift + N) වලින් අලුත් ලේයරයක් හදාගෙන Edit --> Fill (Shift + F5) කියන එකේ contents වල 50% Grey තෝරගෙන Ok කලි නම් හරි. දැන් ලේයර් ස්ටයිල් එක overlay වලට දාගන්න. එතකොට අපි දාපු අලුපාට ලේයරය පේන්නේ නැති වෙලා යනවා.
දැන් අපි ගත්තු අලුපාට ලේයරය උඩ අපිට Dodge Tool එකයි Burn Tool එකයි භාවිතා කරල අපිට සුදුපාට තැන් සහ කලුපාට තැන් විකක් හදාගන්න පුළුවන්. අවශ්ය විදිහට Tool එකේ Exposure value එක හදාගෙන කලාම අපිට හොඳන් පිරියම් කරන්න පුළුවන්. මම ඒ ඒ වෙනස් කල කරන තැන් ටික මේ පින්තූරයේ සටහන් කලා.
මේ වැඩේ කීප වතාවක් අලුත් ලෝයර් කීපයක් අරන් කලා. එතකොට මෙන්න මේ වගේ තත්වයකට පින්තූරය ගේන්න පුළුවන්. ඒ ගමන් Layer Mask භාවිතා කරල අවශ්ය තැන් වලට ලැබෙන වෙනසේ ප්රමාණයන් ආදිය වෙනස් කලා.
ඊට පස්සේ නැවතත් ලෙවල්ස් සකස් කරල අවසන් නිමාවකට ගේන්න පුළුවන්.
මෙතැන මිනිසාගේ කකුල් වල තියෙන කලු අඳුරු ගතිය මුහුවුන කන්ට්රා්ට් එක අඩු කරන්න මම අලුත් ලේයරයක් අරන් ඒකට ආසන්න දුඹුරු පාටක් පුරව ගත්තා. Layer style එක Screen කියන එකට දාල Opacity හා Fill එකෙන් අවශ්ය තත්ත්වයට සකස් කලා. දැන් මෙන්න මේ විසදිහට පින්තූරයක් ලැබෙනවා.
මෙන්න මුල සහ අවසන් පින්තූර අතර වෙනස...
මෙතැනී මම මතු කරන්න උත්සාහ ගත්තේ මෙන්න මේ රතු පාට කල ටික. පොලවේ වතුර වලවල් ටික, පිටුපස කරත්තටික, මිනිසා සහ සහායක, කඩ පේලිය හා එහි සිරස් රේඛා ටික, මිනිසා සහ කරත්තයේ සෙවනැල්ල.
Portaiture, Nise Reduction වගේ Plugings භාවිතා කරල, Shadows, Highlights ආදිය වෙනස් කරල, Levls සකස් කරල අපිට තව තවත් සංකීර්ණ විදිහට මේක සංස්කරණය කරන්න පුළුවන්. හැබැයි මේ කොයි දේ කරන්නත් අපි තුල ආරම්භයේ මේ පින්තූරයේ අවසන් ප්රථිඵලය හෝ එහි කොටසක් චිත්ත රූපයක් විදිහට මවන්න පුළුවන් වෙන්න ඕන.
මේ කල දේ බොහෝම පුංචි වැඩක්. Photoshop වැඩකාරයෙකුට මීට වඩා දේවල් කරන්න පුළුවන්. නමුත් ආධුනික ඡායාරූප ශිල්පියෙකුට මේ වගේ දැනුමක් එක්ක හොඳ වැඩක් කරන්න පුළුවන්.
ප්රශ්ණ ගැටලු හෝ වෙනයම් අදහස් තියෙනවා නම් කමෙන්ටුවක් විදිහට ලියාගෙන යන්න. Facebook හරහා වුවද කමෙන්ට් පලකිරීමට පහලින් ඉඩ සපයලා තියෙනවා.
ස්තූතියි.
ඉතා වැදගත් ලිපියක්. ඡුායාරූපකරනය ගැන ඉගෙන ගන්න ආසයි.කාර්්යබහුල නිසා වේලාව සොයාගන්න අමාරුයි. කැනන් 1200 කැමරාවක් හා 18-55 හා 55-250 ලෙන්ස් දෙකක් ද මා සතුයි. ඉද හිට ඡුායාරූපයක් ගන්නවා.
ReplyDeleteතියෙන බඩු ටික නම් වැඩිත් එක්ක. නිතර අභ්යාසයේ යෙදෙන්න. අඩුම සතියට පැයක් හොයන්න බලන්න හමුවෙයි.
Deleteසුලා අයියෙ .. ගොඩාක් වටිනා දෙයක් දැන ගන්න ලැබුන ..
ReplyDeleteස්තූතියි ඔබට
Wadagath lipiyak malli.niyamai
ReplyDelete